> > LUDZIE

Chłop


Jest to jednostka pracująca u ludzi. Używa się jej zarówno do budowania jak i do wydobywania złota i ścinania drewna. Mogą zmienić się w milicję. Chłop buduje od zewnątrz. To oznacza, że wróg może go zabić wstrzymując budowę. Rozkaż grupie Chłopów budować strukturę, jeśli istnieje ryzyko zniszczenia jej przez wroga w fazie konstrukcji. Chłopi mogą tworzyć budynki szybciej, jeśli każesz im robić to grupami. Wybranie Chłopa i kliknijcie prawym przyciskiem na budynku w fazie konstrukcji sprawi, że pomoże on w budowie. Chłopi zwiększając szybkość budowy, zwiększają jednocześnie nakłady surowców. Nie mogą oni w tym samym czasie budować i zbierać materiały. Zatem szybkie budowanie nie zawsze jest dobrym pomysłem. Tylko Ludzie mogą przyspieszać budowę. Inne rasy nie mogą.

Piechur


Piechurzy są wyjątkowo skuteczni przeciwko jednostkom strzelającym, dzięki umiejętności Obrony Piechur na początku może być słaby w starciu z jednostkami takimi jak Łowczynie i Siepacze. Więc wielu graczy dąży do tego, by zbudować mnóstwo taniej Piechoty. Niektórzy w tym celu budują trzy Braki, chcąc zyskać na czasie. Bądź pewien, że używasz Obrony, zawsze kiedy jest to korzystne, zwłaszcza podczas niszczenia wieżyczek. Nigdy nie używaj Obrony przeciw Nocnym Elfom. Nie skutkuje ona na Łowczynie. Wtedy wyłączaj tę umiejętność. Redukuje 70% jedynie obrażeń kłutych, a nie wszystkich ataków dystansowych. Piechurzy mogą pozostawać w trybie Obrony tak długo jak chcą i powrócić do poprzedniego trybu w każdej chwili. Obrona nie działa na Łowczynie.

Strzelec


Najsilniejsza ludzka jednostka strzelająca. Ulepszenie strzelb zwiększa zasięg strzału. Zawsze stawiaj ich z tyłu ponieważ ich obrona pozostawia wiele do życzenia.

Rycerz


Wielu, grających Ludźmi próbuje szybko produkować rycerzy, aby niebawem zastąpić Piechurów. Najlepsze dla nich jest odkrycie lepszych pancerzy, żeby zwiększyć im obronę. Rycerzy używa się do szarży prosto na przeciwnika.

Czarodziejka


Czarodziejki są najpotężniejszymi jednostkami rzucającymi czary (nie licząc Szamanów Orków). Ich Spowolnienie czyni jednostki niemal bezużytecznymi. Z 400 punktami many Czarodziejka może spowolnić 8 jednostek. Kilkuosobowy oddział nawet całą armię. Umiejętność Polimorfii jest również bardzo potężna, ponieważ natychmiastowo wyklucza jednostkę z akcji (możliwe, że na raz zawsze). Polimorfia jest doskonała na drogie jednostki takie jak: Taureni, Plugastwa, Niedźwiedzie i Rycerze. Pamiętaj by odkryć Zaawansowane i Mistrzowskie Szkolenie. Prócz dodatkowych zaklęć zwiększają też ilość many i szybkość jej regeneracji. Czarodziejki są bardzo mało odporne.

Kapłan


Kapłani mogą stanowić bardzo ważny człon armii Ludzi. Lecząc i Rozpraszając Magię. Wielu preferuje Kapłanów ze względu na umiejętność Wewnętrznego Ognia. Może on być alternatywą dla Żądzy Krwi rzucanej przez Orkijskich Szamanów, szczególnie w grze drużynowej. Leczenie może pomóc powrócić jednostki do pełnego zdrowia, ratując cię przed kosztem rekrutacji nowych. Rozproszenie Magii jest przydatne przeciw Szkieletom i innym przyzywanym jednostkom. Uzupełnia rannej przyjaznej nie mechanicznej jednostce 25 punktów życia. Zdejmuje wszystkie czary z jednostek będących w zasięgu. Zadaje 200 punktów obrażeń przyzywanym jednostkom.

Kanonierzy


Kanonierzy mają największy obszar obrażeń z wszystkich jednostek oblężniczych. Są dobrzy w niszczeniu budynków. Zabieraj ich kiedy napadasz na wrogie miasto. Niestety nie mogą oni atakować jednostek latających. Jeśli używasz dużej ilości Kanonierów przekonaj się czy odkryłeś wszystkie ulepszenia, czyniące je efektywniejszymi. Kanonierzy zadają też obrażenia twoim jednostkom, więc uważaj aby nie zabić swojej własnej armii. Wystrzeliwana przez Kanonierów nad jakimś obszarem, odkrywa go na 15 sekund. Flara pokazuje również jednostki niewidzialne. Każdy Kanonier otrzymuje jedną flarę. Nie może mieć żadnej dodatkowej, raz wystrzelona nie może zostać użyta ponownie.

Żyrokopter


Żyrokopter często odgrywa rolę wykrywacza jednostek niewidzialnych. Silna jednostka atakująca lecz bardzo łatwa do rozwalenia. Nie leczy się jej, lecz można ja napwic chłopem.

Czołg Parowy


Czołgi są bardzo silne (działaja jak katapulty) lecz atakują na bliższą odległośc niż reszta jednostek tego rodzaju. Nie mogą strzelać w jednotki, jednie w budynki, za to ma silniejszą obronę.

Jeźdiec na Gryfie


Jeźdźcy na Gryfach są typowymi jednostkami używanymi jako wspomagające w armii, gracz tworzy ich dużą grupę by zaskoczyć wroga. Przykładowo jeśli wróg ma oddział Łowczyń zamiast Łuczniczek, to są one na straconej pozycji. Jeśli stworzysz 2-3 Hodowle Gryfów i wyprodukujesz grupkę tych jednostek, masz szansę dorwać przeciwnika bez żadnej obrony. Klucz to nie pozwolić przeciwnikowi wiedzieć co robisz w powietrzu. By to zrobić możesz ukryć Hodowle Gryfów i Jeźdźców na Gryfach aż do czasu gdy będziesz miał ich wystarczającą ilość. Gryfy mogą być przydatne do ataku "uderz i odskocz" na rozwijającym się wrogu. Wykorzystaj zaletę drzew i wody by unosić się tam gdzie jednostki naziemne nie mają dostępu. Jeśli musisz uciekać wybieraj obszary niedostępne dla jednostek naziemnych, lub chronione przez wieżyczki. Nie buduj armii Gryfów jeśli wróg ma dużo jednostek strzelających i tylko czeka na ciebie. Jeżeli przeciwnik ma dużo Biesów Podziemi, nie jest mądre używanie Gryfów przeciw nim, za wyjątkiem sposobu uderz i odskocz. Jeźdźcy na Gryfach zadają obrażenia na pewnym obszarze.

 
.